Thursday, November 30, 2017

Herbst an der Jagst






















A watercolour from river Jagst which I did in watercolour class. See the difference between the trees on the left and on the right. The ones on the right were made with pre-watered colour in a pan and I dipped an old credit card into it, which takes longer to draw or scratch with, but the effect is much nicer than the trees just done with a brush on the left. It was fun to try this different technique.

I am happy to announce that Omar from Urban Sketchers Germany invited me  a few days ago to blog on the German Site as a correspondent of Urban Sketchers Germany. What an honour and fun. I did my first post on Nov. 28. If you click on the link above you might see what I wrote.

Ein Aquarell von der Jagst, das ich im Aquarellkurs gemalt habe. Der Unterschied zwischen den Bäumen auf der linken und auf der rechten Seite ist deutlich, denn die auf der rechten Seite wurden mit einer alten Kreditkarte und vorgemischter Aquarellfarbe aufgetupft, was sehr viel länger dauert, als die gemalten Bäume auf der linken Seite, aber der durchbrochene Effekt ist super. Hat mal wieder Spass gemacht was Neues auszuprobieren.

Ich freue mich sehr, dass mich Omar von Urban Sketchers Deutschland vor einigen Tage eingeladen hat auf der offiziellen Seite der deutschen Urban Sketchers als Korrespondent zu bloggen. Was für eine Ehre - klar dass mir das Spass macht. Meinen ersten Post habe ich am 28. November gemacht. Wenn Ihr auf den oberen Link der Urban Sketchers Germany klickt, seht ihr unter diesem Datum, was ich geschrieben habe.