Saturday, September 23, 2017

Karlsbad, T. G. Masaryka



















According to an old photo in Wikivoyage this house is situated in Kaiser Franz Josef Straße in Karlsbad. I do not speak Czech so I dont know who or what is T. G. Masaryka indicated on a red sign on the right side of the building. This drawing is part of my colour test as I bought two ready mixed grey tones in order to compare them. Usually I mix my greys by myself, but I liked the colours by the colour chart, so I thought of trying them out. 

The first one is Daniel Smith Shadow Violet and the other one is Sennelier Kaltgrau 707. The DS colour is kind of an effect colour that varies from blueish to violet grey with nice granulation effects (see above). The colour can be used in several washes and still has this nice granulating effect. It still has kind of a transparent consistency. The Sennelier Kaltgrau I will check out tomorrow so stay tuned...









Laut Wikivoyage ist das Haus aus meiner Skizze in der Franz Josef Straße in Karlsbad. Da ich nicht Tschechisch spreche, weiss ich nicht was T.G. Masaryka bedeutet (das steht auf einem Schild auf der rechten Seite des Gebäudes). Meine Skizze soll der erste Teil eines Farbtests zwischen zwei fertig gemischten Grautönen sein.  Normalerweise mische ich meine Grautöne selbst, aber da mir die beiden Farben auf der Farbkarte so gut gefallen haben, hab ich mir gedacht: Die muss ich ausprobieren.

Die erste Farbe ist eine Daniel Smith Shadow Violet und die andere ist ein Sennelier Kaltgrau 707. Oben habe ich die DS Farbe verwendet, die als Effektfarbe von bläulich nach violettgrau changiert und schöne Granulierungseffekte aufweist (siehe oben). Die Farbe kann man sogar mehrmals auftragen und trotzdem granuliert sie und changiert sie die Farben. 
Die Farbe bleibt dennoch lasierend. Das Sennelier Kaltgrau werde ich morgen ausprobieren, also schaut wieder rein... 

 Here you see my pencil drawing with a touch of shadow violet.

Hier meine Bleistiftzeichnung mit schon ein wenig shadow violet.